onsdag 2. mars 2011

さん週間ご ~ om tre uker

Ok, jeg skal ikke late som om jeg klarer å skrive kanjiene for "uker". Hurra for google translate.
Siden utvekslingsåret varer i litt under elleve måneder, og fordi jeg tar det som friår, kan jeg ta meg fri litt før avreise fordi jeg får tatt igjen skolegangen når jeg kommer tilbake. To skoledager til, og så har jeg fri i to uker.
Hej japansk-pugging, familiebesøk, prøvepakking, nervøsitet og venner <3


Det blir mini-avslutning med kake på skolen til fredag. Jeg allerede begynt å savne de jeg har rundt meg nesten hver dag, selv om jeg ikke har reist enda. "Maria, du drar snart, ikke dra!" hahaha. åh.
It's ok, lover å sende postkort.

Håper året lever opp til navnet på kofferten min. Den heter "epic", det er litt pus.

私はこうふんする!
er så spent.

5 kommentarer:

  1. Jeg gleder meg skikkelig til å høre om hvordan du har det :D

    SvarSlett
  2. Åå, koselig at du syns den var søt, jeg trodde den var litt retard. hoho. Og ja, jeg tar fri en uke før avreise. Skulle gjerne sluttet nå sånn som deg, for jeg har mistet motivasjonen helt på skolen og ser ingen grunn til å være der nå. Men åå, tok du det som et friår likevel altså? Så fint egentlig, da blir det ikke så mye stress og sånt c:

    SvarSlett
  3. Jeg sjekket i læreboken min over kanjier som di på nivået over meg lærer, og de etter san betyr faktisk weeks, sånn uten at jeg vet hva "go" betyr oppi alt dette. San kunne også vært skrevet på kanji :P

    Jeg finner meg ikke sko!! Jeg vet ikke om det er bedre i området rundt tokyo, men her virker det umulig. De fleste skoene er ikke min type (les: høye heler) og ellers så er de alt for små. Det måles ofte på cm, og i alle butikkene finner man opp til 24,5 cm. Noen steder har de kanskje 25-25.5, men det er sjeldent jeg finner det og jeg bor i en millionby! Bare ta med deg sko til flere anledninger, det tror jeg er lurt og ikke bare et par støveletter, joggesko og converse som jeg gjorde. Støvelettene falt fra hverandre etter en mnd. Dersom du er glad i converse, så finnes det mer enn nok av sko da :) Jeg bruker forresten 39/40.

    SvarSlett
  4. åh, superspennende! blir gøy å lese om livet ditt i japan! jeg drar til frankrike til høsten, greit at jeg linker deg? :)

    SvarSlett
  5. Alt er bare bra med meg! Vi er heldigvis så langt sør at vi ikke har merket noen ting, men ja, det er helt jævlig å vite alt som foregår. Enn med deg, vet du hvordan det har gått med området du skal til?!

    SvarSlett