onsdag 26. oktober 2011

skolemat


Tror denne utvekslingsstudent-blogglatskapen jeg husker å ha irritert meg sånn over for noen år siden, da jeg selv leste blogger til utvekslingsstudenter som aldri skrev noe, har smittet meg litt. Ikke at det er noe å unnskylde, jeg velger å sitte foran TV-en, høre på musikk, chatte med venner eller lese bøker fremfor å skrive noe selv. 
Skjer heldigvis ikke så mye spennende i skoleuka, så dere går ikke glipp av mye. 

En av guttene i klassen sovnet, så her driver de andre å stabler et pennal og et par bøker på hodet hans.

Skolen min er litt annerledes fra de fleste japanske skoler fordi de serverer lunsj i enten kafeteriaen eller i klasserommene, i form av lunsjboks, til alle elevene. Ingen tar med seg mat hjemmefra (bortsett fra sportsklassene, som spiser lunsj hvert friminutt)

Her er et bilde av skolematen min fra et par uker tilbake: 


Tulla, det er flymaten vi fikk på flyet fra London til Hong Kong, og som Anna og jeg ga opp å spise. Grusom pasta.

Over til det virkelige bildet (heldigvis synes ikke bruket av et ganske dårlig nikon digitalkamera så godt)


 En av dagene er det alltid pan (japansk fellesbetegnelse for loff, boller og lignende) og en  matboks med salat og kjøtt eller hva enn kantinedamene føler for å lage. Ellers er det ris i en matboks nok en gang kantinepersonalets valg i en annen. Ikke uspiselig, men ikke noe jeg velger om ikke jeg må. Kafeteria-ukene er litt bedre, heldigvis.

VI analyserer ganske kompliserte engelske tekster, uheldigvis husker ingen i klassen hva vi har pratet om når
timen er over. Lærersystemet i engelsk er lagt opp til å pugge det nødvendige til prøver, for det meste.

orker ikke krangle med bloggen om å rotere dette bildet lenger. uff. 

Har brukt de to siste timene til å tekste med en jente i klassen min, og selv om det kan høres veldig imponerende ut, så gikk mesteparten av tiden med til å slå opp i ordbøker og omformulere setninger utallige ganger.
Er ihvertfall trøtt, åh.

Overnattingen hos svensk-japaner Natsumi var veldig koselig, bilder og litt mer kommer snart :3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar