lørdag 17. september 2011

matmatmat



 Kirsebærblomstlommetørkle og kort fra en jente som ville reise på utveksling når hun blir gammel nok 

 AFS ville hjelpe til å gjøre utvekslingsstudentene til "Another Fat Student" og delte ut snacks og godteri


 Ichigo daifuku som spises om sommeren (kommer til å savne dem i vinter)


Litt bilder fra forrige helgs AFS-møte, en av dagene ihvertfall. Det er litt vanskelig å planlegge noe med folk fra skolen når AFS har "get together" hver helg i hele oktober også, men kanskje jeg møter noen nye venner der. Håper det, det er ikke så mye som skjer så det hadde vært fint å få litt ut av det (annet enn å spise)

En ting jeg har lagt merke til her er hvor høyt japanere elsker franske bakevarer. Kaker og "softo creamu" og alle de franskinspirerte typene pan (det japanere bruker som fellesbetegnelse på loff, boller og andre hvite kakebrød). Noe av det jeg har spist har vært helt ok, men av og til er ikke bakevarene ordentlig stekt. Sjokoladesnurringsen jeg delte med en klassevenninne her om dagen hadde deig i midten, og jeg synes det er litt rart at det bare er jeg som legger merke til det. Første skoleuken fikk vi pan fylt med eplesyltetøy og smeltet ost (rar kombinasjon) og skorpen ytterst var størkna deig. Ble ikke så mett av lunsjen den dagen, for å si det sånn, og det lille jeg spiste ga meg mageknipe.


Jeg har også funnet de koalakjeksene de selger i Norge ( og som dere er så glad i, Helene og Petter), men her har de en type med puddingfyll ♥ Det er noe mat og drikke her jeg har sett og spist før, men mesteparten er nytt og beskrevet med kanji og litt annet. Som oftest vet jeg ikke hva slags fyll forskjellige pan har før jeg har spist dem, med mindre det står "mepuru" for maple syrup i katakana. Det har jeg i det minste fått med meg, haha.

1 kommentar:

  1. ÅÅh, jeg får så lyst til Japan når jeg leser dette! Litt rart med pan, høres det ut som haha

    SvarSlett